emmajosefined.blogg.se

20150715

Kategori: Allmänt

Gårdagen var ju helt underbar och bjöd på enorma kontraster. 
Efter mirgoncardion tog jag tåget till mitt älskade (?) Hässleholm. Mötte upp mormor, mamma, Theo och Leah. Detvar  dags för kantarellplock. Dock kom jag endast hem med ett djurbett på vänster skinka. 
Och en fantastisk och härlig dag i skogen med personer jag älskar! 

Efter att, till slut(!), lyckats komma ihåg att köpa saffran, tog jag tåget tillbaka till Hultet. Tanken var att springa lite intervaller, men det slutade med en lugn, med betoning på lugn, promenad ner till sjön. Satte mig på bryggan och slumrade till lite. 

Tror att de flesta vid det här laget har förstått att vi bakade lussekatter igårkväll. Vi skapade julstämning med att dra ner persiennerna, tända ljus och lyssna på julmusik. Doften av saffran spred sig genom huset och det kändes nästan precis som jul. 
Att Rickard lyckats få tag på både julmust och glögg (i Juli) var pricken över i.et !! 

Det är något med den där filuren alltså... 























Kommentarer


Kommentera inlägget här: