emmajosefined.blogg.se

20151105

Kategori: Allmänt

Lite sen uppdatering men efter en rätt tung starr på veckan så ska jag se om jag kan få ut några ord. 

Det blir mycket promenader nu för tiden. Mycket tankar som behöver bearbetas och sorteras. Och så klart (!) mycket te och tända ljus. Det bästa med hösten! 

Jo jag fick ju min första HealthyBox från Thehealthybox.se och jag är supernöjd! Den innehöll massa goda och bra produkter från några av mina favoritmärken. Ekologiskt te från Friggs med smak av chai, bland annat. Supergott! En stor tumme upp för barsen också! Låg kalorihalt och utan socker. Fantastiska smaker! Ser verkligen fram enot att få komma hem till Novemberboxen! 

Just det, 8 dagar kvar till USA-resan! 

Jag har tyvärr inte så mycket att rapportera i matväg. Det har varit dåligt på den fronten, men imorgon blir det tårtbak med syster så då lär det komma upp lite bilder på smarriga tårtor. 

Veckans inspiration som jag kan dela med mig av är Pt-Fia. Jag läser hennes blogg varje dag för att försöka påverka min självkänsla, självförtroendet och min vardag. Hon har massor av härlig tips på hur man lever för stunden och tar vara på nuet och sig själv. 

Det har varit Halloween och jobbet hade den årliga utklädnadstävlingen. Vissa gick in för det mer än andra, nej jag deltog inte. Halloween är väl en rätt roliga högtid men ska jag va helt ärlig så har jag ingen aning om varför man firar det. 
Det bästa med Halloweenhelgen var iallafall att besöka farmor och farfar. 

Såg nyss en julreklam på TV. Älskar verkligen julen! Bästa högtiden på året. En sån här riktigt mysig känsla sprider sig genom hela kroppen och håller i sig i flera dagar. Man tänder ljus, har kvalitetstid med familj och vänner, det doftar jul i alla rum och man är såhär allmänt tillfreds. Jag längtar! 
(Är nästan klar med mina julklappar med så ska verkligen koppla av denna julen)

Nehe, nu har jag ätit bananpannkakor toppade med hallon och druckit morgonkaffet till Nymo. En bra morgonstund med tända ljus och egentid. 

Fotobomb från veckan som gått















Kommentarer


Kommentera inlägget här: