emmajosefined.blogg.se

20150921

Kategori: Allmänt

Det händer mycket just nu. Eller det känns som att det är mycket på alla håll. Dagarna går i ett från det att klockan ringer 04.45 tills jag lyckas hamna i säng runt 23.00-tiden. 
Jag vet att jag borde finns och ta mig tid till att varva ner och koppla av. Men min rastlösa själ ger mig tufft motstånd. Kampen går vidare. Kan man önska sig två extra timmar per dag i julklapp? 

Sitter nu på tåget och äter kvarg toppad med kanel och lite mandlar. Det är standard på tåget och standard som frukost. Efter ett samtal från "coachen" fick jag snällt göra lite justeringar i kosten. En psykisk prövning men jag tror det ska gå bra. Vägning och mätning imorse visade bra resultat så det är bara att köra på. Vågen stod still förra veckan men nu hade jag tappat 2kg till. Omkretsen på alla dess möjliga kroppsdelar hade också minskat. Nu ska jag bara få fram musklerna också. 

På tal om träning så har jag bestämt mig för att börja spela fotboll igen. Var och tränade med Bjärnum i veckan och det var så pass skoj så jag gick och köpte mig ett par nya fotbollsskor två dagar senare. Det finns många fördelar med mitt beslut och definitivt en bra baktanke. Rickard grodde tanken i mig, som sedan har borrat sig fast och jag tror han kan ha haft en bra poäng.   

Helgen bestod av en extremt trött och utslagen Emma på fredagen, efter en extremt jobbig jobbvecka. Hängde lite med mammsen och pappsen men gick hem och la mig rätt tidigt. 
Var på gymmet vid 08.00 på lördagmorgon. Körde ben/rumpa, sen ett spinningpass och sen mage på det. Har tydligen gått med på nån utmaning också så måste klura ut ett bra pass... 

Sen va det kaffedejt på stan med Nikita och Saga. Som följdes av massa bakande hemma hos syster, till Sagas dop. Cakepops av oreo doppade i vit choklad, citronbiskvier toppade med vit choklad och chokladbollar. Nu är det bara en omgång cakepops, dumlekakor,  tårta och bullar kvar. 

I söndags var det lite sovmorgon, frukost i sängen, städning, promenad i det fantastiska höstvädret, gymmet med bästa Felicia och lite tv-tittande med tända ljus i lägenheten. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här: