emmajosefined.blogg.se

2015.04.20

Kategori: Allmänt

Det är redan tjugonde april. Hur sjukt är inte det? Och det är måndag igen, lika sjukt det. 

Denna dagen har verkligen gått upp och ner. Precis som en måndag brukar göra. 
Jag vaknade på bästa sätt, på bästa plats, med bästa Han. 
Ett jäkla tjat om att det är en bra plats att vakna på, jag vet! 
Jag drog mig i sängen lite längre, som vanligt. Det är ju så himla svårt att gå upp. Både för att sängen är gudomligt skön men också för att han ligger kvar. 

Tanken är ju att jag ska lära mig äta havregrynsgröt. Nya kostschemat (som började idag, upptrappning fas 2) säger att jag ska äta gröt till frukost. Men fy fan!! Rent ut sagt! Jag tog två skedar sen slängde jag det. Det var något av det vidrigaste. Men (!!) skam den som ger sig. Imorgon gör vi ett nytt försök. Jag tror på att om man äter något tillräckligt ofta så lär man sig att tycka om det, iallafall att kunna äta det. 

Ibland blir jag så väldigt osäker på mig själv. Vad jag kan, vad jag bidrar med, vad jag gör. Jag är väldigt engagerad i mitt jobb men räcker det? Eller har jag det som krävs? Jag fick mitt kontrakt idag för den nya tjänsten. Jag vet, jag borde se min nya tjänst som ett tecken på att jag faktiskt har vad som krävs. 
Men ibland sviker självförtroendet en och man blir liksom låst. Man tvekar på saker man annars är tvärsäker på. 

Något väldigt positivt är att Fitnessguru är sjukt snabba med sina leveranser, vilket innebar att idag var deliveryday. 
Creatine, BCAA och fatburner tillsammans med lite annat smått och gott kom i ett fint paket till mig idag. 
Det är sånt, och nya träningskläder, som gör en extra taggad för gymmet. 
Så jag rusade hem, packade upp, laddade mina shakes med både det ena och det andra och njöt sedan av promenaden till gymmet. Det var ju sol och värme ute! 
Två timmar senare var jag klar med ett riktigt bra bröst och biceps pass. Det kändes helt underbart och jag var för första gången på länge nöjd med mitt pass. Jag pressade mig lite extra idag. Det ska jag göra varje dag. 

Dygnets timmar räcker inte till. När jag kom hem körde jag ett ryck av städning. Ett välbehövt ryck. Nu känns det nästan lite trevligt här hemma. Sen mat på det och dusch. Att krypa ner, nyduschad, i en renbäddad säng är nog något av det skönaste som finns! 
Nu har sista casein-shaken slinkit ner och det är dags för sömn. Klockan har blivit alldeles för mycket, den ringer 04.30 imorgon. Gäsp!

Jag hade tänkt skriva ett helt annat inlägg men det sket sig. Får bli imorgon. 

Godnatt! 












Kommentarer


Kommentera inlägget här: