emmajosefined.blogg.se

2015.04.14

Kategori: Allmänt

Mormor och morfar, bästa som finns! All kärlek till dem! 
Jag ringer och storgråter (skrämmer livet ur mormor) och får knappt fram ett ord. Lyckas få ur mig att där är en stor spindel i badrummet och frågar om morfar kan komma och ta den?! 
Ja, jag har fobi för spindlar! 
Knappt fem minuter senare knackar mormor och morfar på min dörr. Världens bästa mormor och morfar! 

Helgen sprang iväg, precis som jag önskade, men den var väldigt bra ändå. Jobbade kvällspass i fredags och var inte hemma förrän vid 22-tiden, efter tågförsening och tåg som var inställt. Ibland är det underbart att pendla! 
I vilket fall så var jag rastlös när jag kom hem så fick för mig att baka. Proteinkaka blev det och den blev faktiskt väldigt god. Tog med mig den till mamma på lördag morgon och åt den till frukost. Uppskattades av de flesta. 
Lördagen började dock betydligt tidigare än så. Tror jag var på gymmet vid 08 tiden och svettades. Fantastiskt när man har hela gymmet nästan helt för sig själv. 
Efter långfrukost åkte till husrenoveringen och hjälpte till. Jag målade väggar och tak i köket sen hittade jag en plats i solen. Underbara härliga soliga väder! 
Andreas, Sara och barnen var på besök så på kvällen grillade vi. Hemmagjorda biffar och massor av olika grönsaker. Alldeles för gott! 
Gjorde en fuling och hängde med Linda och Malin ut på nattliga äventyr. Skrattade gott även om klubbesöket inte riktigt höll måttet. Men, alltid kul att träffa folk. Eller? 

På söndagen åkte jag, mamma, Jonna och Lowa till väla. Min ekonomi ville inte alls åka men YOLO! tänket kom fram som vanligt. Denna gången överraskade jag faktiskt mig själv med endast ett inköp. Kunde blivit betydligt fler. 
Avslutade söndagen med ett gympass och matlagning för veckan. 

Sen, äntligen!! Var det måndag. 
Av någon anledning gick jag på helspänn hela dagen och hade sånt där lurigt pirr i kroppen. Jag längtade. Hela dagen. Kollade på klockan alldeles för ofta. 
Jag blev nervös. Jag brukar inte bli nervös. Det är inte riktigt min grej. Jag står inte för den biten. Men jag var väldigt nervös, förväntansfull. Jag vet inte varför jag var nervös men det mötte upp alla förväntningar. Han mötte upp alla förväntningar. Jag kände känslan som jag hoppades på att jag skulle känna. 
Han. Hans leende. Hans röst. Hans beröring. Hans mjuka läppar. 
Våra skratt. 
Jag hade saknat han mer än jag trodde. Mer än jag förstått. Jag tycker om han mer än jag trodde. Mer än jag förstått. 
Han. Som nu vill vara min. Vi är vi och ingen är lyckligare än jag. 









Har idag haft mysstund med bästa Nate! Har nog aldrig träffat mågon som ligger på samma humornivå som jag, som hon gör. Vi har vår egna nivå och den är helt underbar! Skrattar alltid gott med varandra och åt varandra.  
Är kär i kvalitetstid med mina vänner!! 
Vi avnjöt en fantastisk sallad på Chicco och jag drack en kopp kaffe för mycket. Hej sömnproblem! 





Bilden föreställer Natalia på väg att dränka sin sallad i dressing. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: