emmajosefined.blogg.se

2015.03.03

Kategori: Allmänt

Glad Påsk
Långfredagen är här och jag hoppas den blir väldigt, väldigt lång. Dags för jobb imorgon igen ju. 

Godmorgon!
Solen skiner och jag är glad. Finns nog inget som ger mig så mycket energi och livsglädje som sol och värme. Fullkomligt älskar det och vad det gör med mig. 

Gårdagen började ju lite lustigt. Vaknade strax innan kl 04.00. Kropp och knopp bestämde sig tydligen för att absolut inte somna om. Åt lite frukost i sängen i väntan på att mormor skulle vakna och sen hade vi kaffedate! Det var ett tag sen och jag har saknat våra mysiga kaffestunder, så det kallar jag kvalitetstid. 
Någon hade tydligen varit snäll (ja det är samma princip på påsk som på jul) så jag sprang ner på stan och fixade ihop ett påskägg. Hade ju även blivit tillsagd att ta hand om Han igår, då han är sjuk, så det var kanske lite därför också. Och alla vet ju hur killar är när dem är sjuka. Känner att jag inte behöver skriva mer om det. 

Det blev en lugn gårdag med tv-tittande, film, besök, motorcykelspan, halvt misslyckade matlagning (bättre lycka nästa gång!), nya bedrifter och tydligen kräng. Somnade som en stock vid 00.30 -tiden för att sen vakna upp till denna fantastiska morgon. 

Efter en kaffe i solen, sitter jag nu på tåget mot Malmö. Hoppas på att IKEA-besöket går fort så jag hinner ut i solen lite till. Förhoppningsvis på en löprunda och kanske lite grill hos föräldrarna ikväll. Håller tummarna! 

Puss. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här: