emmajosefined.blogg.se

20130228

Kategori: Allmänt

Idag fick jag äntligen ge gymmet ett återbesök. En vecka har gått och det kändes, ordentligt. Förkylningen har inte riktigt gett med sig än så det var ett skakigt pass bjöd på idag. Men första passet är gjort och nu blir det bara lättare och bättre.
 
Imorgon, äntligen fredag, så ska jag åka på tjejkväll med bästa vän Viki och hennes 2 månaders underbara fantastiska bebis Celine. Det kommer bli helt underbart! Det känns konstigt att hon har blivit mamma. Min högljuda, partyglada, flamsiga, tramsiga, underbara, älskade lilla vän. Hon gjorde det och hon kommer sköta resten med bravur!
Men det får en ändå att tänka. Vi börjar bli "gamla" nu, vi växer upp och det går fort. Jag tyckte att efter studenten så var det dags att börja ta ansvar för sitt liv och sig själv. Det var nu man blev vuxen. Men riktigt så fungerar det inte. Man blir vuxen mer och mer för varje dag. Att ta studenten, yep det är ett steg. Att flytta hemifrån ett tag senare,yep det är också ett steg. Sen kommer alla de här andra stegen som jobb, körkort, köpa egen bil, bli sambo, köpa hus, skaffa barn. Och imellan dessa stora händelserna i livet så finns varje dag som formar en och utvecklar en och gör mig mer vuxen. Vissa dagar känner jag att jag skulle vilja stanna tiden. Det är de här dagarna som är fyllda med extra glädje och lycka, då jag känner att jag inte behöver fortsätta bli vuxen, än.
 
Puss.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: