emmajosefined.blogg.se

20130414

Kategori: Allmänt

Oj oj, vilken vårdag som kom till oss denna söndag. 15 grader och sol,  jag kunde inte önskat efter mer. Man blir så enormt mycket gladare och piggare när det fina vädret tittar fram. Så pigg så att man tar en löprunda en söndagmorgon med Sara. Eller ja, morgon och morgon, det blev vi middagstid, för någon skulle fixa och dona i en timme innan vi kom iväg. Men poängen var ju att vi faktiskt kom iväg och sprang hela rundan idag igen. Man märkte att solen var framm för det kändes lite tyngre idag, stegen var lite trögare och man blev så enormt varm och svettig. Solen verkligen stekte på en. Men här är det ingen som klagar. Snälla vår, stanna!
 
Med det fina vädret kommer ju utelekar med syskonbarnen. Hela gänget har varit i parken och lekt och spelat fotboll och framåt kvällen blev det grillning. Jag åt lite för mycket men det var ju så enormt gott. Jag älskar verkligen grillat. Känslan man får när man rt ute i tunna kläder utan att frysa är så skön. Jag längtar tills man kan gå barfota och känna gräset kittla mot tårna. Då är det sommar.
 
Nu väntar jag på att Johan, med sin skidglasögon-bränna, ska komma hem från Italia. Ska bli härligt att få sova med han inatt igen och slippa ligga sömnlös i flera timmar. Sen imorgon bär det nya äventyret av. Till Älmhult och IKEA för första arbetsdagen på IKEA Hemma. Är nervös, spänd, förväntasfull, nyfiken och en massa andra känslor inför morgondagen men jag hoppas och tror att det ska gå bra. Håll tummarna för mig.
Puss.
 

Kommentarer

  • Viki säger:

    Lycka till hjärtat! Det kommer gå kanon <3

    2013-04-14 | 19:50:58
  • Anonym säger:

    Härliga söndag, intorkade i svett!:))
    Ha det nu så kul på nya jobbet imorgon, förstår du är nervös men det kommer såklart gå bra.

    Ha en mysig kväll med mannen din!

    2013-04-14 | 22:24:08

Kommentera inlägget här: