emmajosefined.blogg.se

20121126

Kategori: Allmänt

Upptagen.se!, så har helgen sett ut. Fredagen slutade toppen med att vi fick sluta en timme tidigare från jobb, vilket ses som ett gott tecken för en god helg. Och vilken helg det blev. På kvällen skulle vi ut och äta och vi gick först till Bishop arms där vi ganska snart insåg att det skulle vara omöjligt att få ett bord där, så vi gick istället till Harrys där det tyvärr inte gick mycket bättre. Tre sällskap före oss stod i kö för ett bord. Med nya tag och klackarna på andra hållet gick vi mot Cats och även om vi redan genom panoramafönstrena ser att det verkar vara ganska fullt ger vi inte riktigt upp, vilket också gav resultat. Efter 20 minuter. Det blev en härlig och mysig middag med Mia och Jacob som sedan avslutades med senaste Twilight filmen i bio salong. Iallafall för alla som inte somnade (Jacob). Lördag morgon och klockan ringer 07.00. Gäsp! Hoppar i 200 lager av kläder, snörar in mig i underställ, vadarbyxor, raggsockar, halsduk, vantar, mössa och allt därtill för att sen följa med mitt hjärta på en fisketur. Ingen fisk ville nappa denna dagen men vi hade det otroligt mysigt med grillning, solsken, lugnet och kärleken. Det var första gången jag fiskade och kanske var det tur att vi inte fick någon fisk för jag hade då inte velat ta i den. Men jag imponerade på mig själv genom att gå i vattnet bland mängder av alger och allt annat ruskigt som finns i vattnet och inte minst all sand man sjönk ner i. Jag blev livrädd när fötterna fastnade och jag inte kunde röra mig i vattnet. På kvällen dök Viki och Patric upp och det bjöds på god mat, många skratt, skitsnack och liveband bestående av enastående artister vid namn Johan och Patric. Jag kunde inte låta bli att skämma bort Kelly med massa gott heller. I söndags fick vi köttleverans från slaktaren och det var fint och i stora mängder även denna gången. Tackar Monika och Dan för allt. Guld värt!
Puss.
 
 
 
 
 
Carolina Gynning
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: