emmajosefined.blogg.se

20121119

Kategori: Allmänt

Har ni hört radioreklamen för fordonsprogrammet (kommer inte ihåg vilken gymnasieskola det var)? Jävligt irriterande och dålig reklam som gick något i stil med; "Lisa vill söka till fordonsprogrammet för hon tycker det är kul med fordonsteknik och bla bla bla, och Olle säger att han vill vara med i X-factor och bli nästa superstjärna. Men så vitt vi vet är Olle fortfarande inskriven på arbetsförmedlingen. Sök till fordonsprogrammet!" - vad hände med att uppmuntra ungdomar till att följa sina drömmar och uppnå sina mål? Man behöver inte trycka ner på andra för att dem vill och drömmer olika. Jag blev så irriterad. Vet inte om jag överreagerade då jag hade en tung morgon, men jag blev iallafall rätt ställd över hur man kan ha en sådan reklam. Man borde alltid uppmuntra personer till att följa sina drömmar och kämpa för det dem verkligen vill. På tal om reklam, Coca-colas julreklam är nu på TV vilket innebär att julen närmar sig med stormsteg och jag längtar oerhört mycket!
Puss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: