emmajosefined.blogg.se

20121210

Kategori: Allmänt

Det är en sjukling som rapporterar igen. Jag har fått en enorm förkylning men värst är definitivt den ruggiga hostan och halssmärtan. Det känns som att jag har hela halsen full med rakblad och inatt har dem lyckats skära bort halva min röst. Det blev på med fleecestället och ner under täcket. Tycksyndommig.se! Oj oj helgen har sprungit iväg och vi närmar oss julen med stormsteg. Två veckor kvar. Endast TVÅ veckor kvar (!!). Igår när jag kom hem från jobbet hade min underbara och fantastiska sambo lyckats få upp julstjärnorna i fönstrena, det var ett stort projekt tro mig, julmusiken var på och lägenheten var städad. Maten var på gång, så det var bara att luta sig tillbaka och invänta svärföräldrarna och Jacob och Mia. Det blev en supermysig söndagsmiddag med fantastisk god mat och underbart sällskap. Under veckan som gått har jag haft två små älsklingar här. Storebror och hans fru åkte till Hawaii-New York på deras bröllopsresa och barnen fick vara hos oss. Hur underbart som helst. Izabella och Colin tillbringade tisdagsnatten hos oss och jag älskade det. Underbart härliga barn som finner sig i de flesta situationer och är oerhört lätta att ta hand om. Det blev filmmys, lite bus i snön och målarboken kom fram. Som vi alla vet har ju snön fallit i vårt avlånga land och inte minst här nere hos oss i söder. Jag säger bara, jädrar vad mycket snö det är. Det pratades om en vargavinter och vargavinter blir det. Det är helt underbart att titta på, jag älskar det stora tjocka flingorna som sakta faller ner mot marken och jag älskar det knapriga ljudet av fotsteg i snön men stormen som kom igår kunde vi varit utan. Undra om det någon gång kommer sluta snöa.
Puss.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: