emmajosefined.blogg.se

20150607

Kategori: Allmänt

Ibland är livet bara svårt. Det skrämmer mig och gör mig sådär alldeles förvirrad.  Det är så mycket jag vill men det går bara inte. Jag får inte ihop det. Det är för mycket känslor och för mycket tankar. 

För många valmöjligheter gör att inget blir bra. Allt blir halvdant. Jag är på en helt främmande plats i livet. En plats som jag inte alls känner igen. Livet med sambo, barn och giftemål (som alla andra lever) känns så enormt avlägset för mig. Tanken på det livet gör mig livrädd. Jag kan inte se mig där, någonsin. 
Har jag blivit förstörd för resten av livet? 

Jag vågar inte ge mig hän åt någon annan. Jag stänger av och låter inga känslor få ta störst plats. Helst skrynklar jag ihop dem och kastar bort dem. 
Jag vill slippa tänka och känna. Där kommer gymmet in, min frizon. Där alla tankar och all ångest försvinner för stunden. 

Just nu vill jag bort. Bara ta mig iväg någonstans. Jag orkar inte va här, där jag inte kommer överrens med mig själv. Jag orkar inte känna eller tänka eller ha det jobbigt. Jag är så förbannad på mig själv för att jag låter saker hända, låter personer komma in i mitt liv och lämna fotspår. 
Jag vill inte känna! 

Kan det inte bara va enkelt, för en gångs skull...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: