emmajosefined.blogg.se

20121115

Kategori: Allmänt

Sjukdomen tar över mig med sin tristess. Hur kommer det sig att när man blir sjuk så blir man genast 5 år gammal igen? Jag har legat hemma under täcket hela dagen, tyckt synd om mig själv och inte gjort minsta lilla ansträngning mot en bättring. Jag är inne på mitt 6:e avsnitt av Gossip Girl och min rastlöshet har spridit sig ut i väggarna och fyller rummet med en oerhört stark odör av missnöje. Hatet mot att vara sjuk är starkare än någonsin. Dessutom befinner jag mig inte direkt i någon situation där jag har den ekonomiska friheten att vara hemma från arbetet utan att det påverkar mig. Jag är timanställd och därför livrädd över att vara sjuk från arbetet. Mitt schema görs vecka för vecka och rädslan över att inte få tillräckligt många arbetsdagar skrämmer skiten ur mig. Nu när jag är sjuk kanske dem ger de flesta dagarna för nästa vecka till någon annan. Men vad gör man när kroppen ger vika för att huvudet är så tungt av smärta, när förkylningen tränger sig på och blir värre för var dag, och när halsen skaver så kraftigt att varje gång du sväljer får du ta i med allt från topp till tå för att smärtan iallafall ska avta något. Det är tröttsamt att ha det såhär och att inte ha någon som helst trygghet i sitt arbete gör allt så enormt mycket värre. Jag är rädd för att vara sjuk men det är inte sjukdomen som skrämmer mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: