emmajosefined.blogg.se

2015.03.20

Kategori: Allmänt

Blottade en del av min själ idag. Mitt förflutna, inte de glada minnena. När jag gör detta har orden en tendens att bara flyga ut, fortare än den kvickaste och jag avbryter mig själv imellanåt. Med en sång, ett skratt. Bara något. Skäms jag?

För inte är det väl jag som ska skämmas för det Du gjorde. För det Du sa? Jag önskar att du skämdes. 

Jag har kommit till en brytpunkt i livet. Jag har slutar bry mig om Dina tankar och Dina åsikter om mig och mitt liv. Jag har slutat göra saker för Din skull och för att Du ska må bra. Du är inte längre en prioritering. Du är inte längre viktig. Du, just du, existerar inte längre. 

Det är en märklig frihetskänsla som växer sig starkare hos mig varje dag. Att, bokstavligt talat, skita i allt och alla som inte får mig att le eller skratta. Jag uppskattar, nu mer än mågonsin, alla som får mig, att just, le och skratta. 
Livet är enkelt. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: