emmajosefined.blogg.se

20130314

Kategori:

Natt och jag kan inte sova så tänker dedikera ett inlägg till min sambo, mannen i mitt liv.

Vi lärde känna varandra när vi var yngre, runt 15 års åldern och redan då var det lite spänning. Iallafall från min sida. Redan då var han en glad, pratsam person som fick mig att skratta & jag fick han att göra konstiga saker.
Vi växte upp och livet fortsatte på olika håll, och cirka sju år senare springer vi på varandra på stan. Jag kände inte igen honom med allt skägg, det var nästan som jultomten fast svart. Så jag promenerade förbi honom som ingenting och han var den som hälsade.
Sen fortsatte tiden att springa iväg tills dagen kom. Jag var sen till fotbollsträningen och körde lite för fort, tog svängen lite för mycket in på andra vägsidan, plötsligt kom en mötande bil som fick bromsa in och jag lyckades gira undan. En minut senare pep telefonen: " du kör som en idiot ". Och han fick mig att skratta än en gång.
Sen den dagen har det inte gått en dag utan honom i mina tankar. Vi började träffas och jag föll pladask. Vi kunde sitta hela kvällar och nätter och prata, skratta och hitta på konstiga saker. Blev vi osams om något så löste vi det och blev sams igen och sen hade vi en nynna-låt-gissa-låt-tävling. Jag kunde skratta så jag trodde jag skulle spricka. Och när hans läppar tystade mitt skratt var det den skönaste känslan som fanns.

Alla dessa känslor med pirr i magen, glädjeskutt och känslan av att vara riktigt förälskad sitter kvar än idag. Och jag är säker på att de kommer att finnas där för alltid. Han är den mest imponerande och fantastiska människa jag vet. Han har ett otroligt driv som smittar av sig och driver andra. Han är smart och allmänbildad och imponerar i alla konversationer han går in i. Han är snygg, sexig och galet het och han gör mig knäsvag varje dag. Jag älskar han från topp till tå, inifrån och ut. Han gör mig till en bättre människa, och han får mig att tro på mig själv mer och mer för varje dag. Hans högljudda skratt får mig att skratta, hans busiga och retsamma sida gör mig galen, på ett bra sätt.
Han har funnits där för mig sen dag ett, han har fått stå ut med mycket och jag är oerhört tacksam att han står ut. Han hjälper mig genom alla mina svåra dagar och han delar alla mina bra dagar med mig. Han är min idol, jag är hans största fan. Så kommer det alltid vara. Jag är stolt över honom, han är den absolut bästa pojkvännen som finns. Ja jag gnäller ibland, men jag älskar hans stökiga sida som gör att det ligger kläder slängda på golvet, disk i hela köket, skor överallt i hallen, fiskesaker som fyller hela rum. Det är en del av han och jag älskar det. När han spelar på sin gitarr smälter jag. Och ännu ett plus är att han är en mästare på att laga mat! Han slutar aldrig imponera.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Han fyller mitt liv med oerhört mycket glädje och kärlek. Han är mannen i mitt liv och en vacker dag kommer jag att få säga ja till honom. En vacker dag kommer han att bli pappa till våra fantastiska barn. Vi är fantastiska tillsammans och vi är för evigt.

Jag älskar dig, johan.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Väldigt fint skrivit. Mysigt att läsa sånt, när det går så fint i kärleken.

    2013-03-20 | 12:06:04

Kommentera inlägget här: